isgator

går på hala gator för att känna att jag har något att förlora (jag tänkte ändå ge bort det) sväljer kall luft istället för att andas (nej, jag är inte sådan) ett annat sätt att leva på nu, jag tänker på alla gånger jag riskerade mitt liv förra året (hur vet man annars att man lever?) om jag inte går rakt snart, så kommer jag gå förlorad (helvetet är här, finns det en himmel?) skrapar i gruset, suckar, nu röker jag alldeles för mycket igen (jag känner mig ändå svart inuti) jag vill komma bort nu, byta perspektiv, bli någon annan (skärp dig nu) hur mycket vågar man riskera utan att förlora sig själv? (nej, jag är inte sådan) jag kan känna sommaren krypa in (nu är jag sådär löjlig igen) jag har bestämt mig nu (jag är inte sådan) sväljer, suckar, går rakt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0